Bugarella's garage

Bugarella's garage

Denne bloggen...

...er ikke stedet for samfunnskritiske sleivspark, dype religiøse diskusjoner, eller interessante betraktninger rundt partikkelfysikk og anyoner.
Dette er stedet for lettsindig fjas, om meg og mitt, og da i hovedsak det jeg gjør rundt folkevognene mine.

All by myself

SkruingOpprettet av Bugarella 2012-11-22 21:52

Da jeg kom i garasjen i dag var jeg mutters alene.

"Neeei!" tenkte jeg, "dette blir drittkjedelig," übergarasjesosial som jeg har blitt. Men neida, nå skal du høre – Jeg fikk gjort så mye på så kort tid, som jeg aldri har fått gjort før! Og skraping, sliping og white-spiritvasking ble egentlig ganske meditativt og avslappende.

Misforstå meg ikke, artig var det ikke. Og dessuten er det utrolig hyggelig å komme til ferdig traktet kaffe. Så la ikke dette bli en vane, gutter!

Men det var en fin dag å være litt alene på. De siste ukene har jeg fått råd fra de fleste bauger og kanter om hva jeg skal gjøre med skjermene mine, og i dag var dagen for å sortere og bare bestemme meg. Som newbie har det vært veldig lett å slutte å tenke selv, men i dag kom jeg lenger fordi jeg bare GJORDE ting. Det er sikkert flere enn meg som har vært her – Rådene er mange, de er gode, men ingen har en fasit, og enten må man da velge å følge én rådgiver slavisk, eller tenke sjæl. Med sistnevnte er det fare for å sette seg i en posisjon hvor man blir fritt vilt for ”hva sa jeg”-kommentarer etterpå, men det skal jeg nok takle. Også vi uten erfaring må prøve og feile. Jeg skal helt sikkert gjøre både de samme feilene som mange har gjort før, men også en del helt nye feil, som jeg kan sette signaturen min på.

Så da har jeg hatt på Corroless på den ene framskjermen som jeg nå har sagt meg ferdig med å slipe.

Jeg fikk slipt det meste av den andre, men satte igjen det verste, som jeg alltid gjør.

Og jeg vasket tectylrester av innerskjermene bak med white-spirit.

Det føles egentlig temmelig feil. Å vaske lakken på en bil med tynner, er ikke det første jeg ville gjort, om jeg ikke trodde jeg visste bedre. Men dette er nå ett av de rådene jeg har fått, og det ser ut til å gå greit. Her har jeg klart å få til før- og etterbilder.

Før:

Det er ikke bare Tectyl her, men en tjæreaktig gugge, som er temmelig gjenstridig. Midtveis, da jeg som vanlig tenkte at jeg skulle pakke sammen og dra hjem, for jeg var så lei, så hørte jeg plutselig inni hodet mitt hva den stemmen i hjørnet ville sagt, om den var der:

”Jaha?! Så du gi dæ no? Ja… Det va jo et veldig te pågangsmot, da. Jada, nei – Æ ska itj si det te nånnj æ!”

Heh…

Så da ble det et etterbilde:

Ganske etter i alle fall. Det er mye steinsprut her, og småskader i lakken, og jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre videre her ennå. Det burde vel egentlig vært mattet ned og lakket, men hvor skal den berømte grensen settes? Alternativet er 550 ML og klar Tectyl oppå. Da har jeg i alle fall kontroll på hva som skjer av utvikling under der.

Kom gjerne med kommentarer og erfaringer i kommentarfeltet her, hvis du har en mening om det jeg driver med. Jeg tar kritikk på strak arm, og ros på stående fot, eller noe sånt, og blir veldig glad for begge deler.

Ryddet litt fikk jeg også gjort i dag. Her er det ikke åpnet for debatt. Ryddingen min er mangelfull og udiskuterbar, både i garasjen og hjemmet.

Og jeg leste bok og drakk cola.

En kjapp innføring i kamakselens funksjon, som egentlig bare resulterte i at jeg kom fram til at jeg fremdeles ikke vet det jeg lurte på. Jeg skjønner ennå ikke hvordan sliping av kamakseltopper kan gi høyere turtall på motoren, Arnstein.

Jeg har forresten fått Jørgen Pettersen på Tectylsenteret på Tiller til å komme på Trondheim folkevognklubb sitt neste møte. Det er førstkommende tirsdag, og han skal fortelle om ulike produkter og gi tips og råd angående rustbehandling. Artig for meg i alle fall, og sikkert mange andre også.

Screw you, weather you are alone or have company!

  • Kommentarer(5)//www.solveig.no/#post12