Bugarella's garage

Bugarella's garage

Denne bloggen...

...er ikke stedet for samfunnskritiske sleivspark, dype religiøse diskusjoner, eller interessante betraktninger rundt partikkelfysikk og anyoner.
Dette er stedet for lettsindig fjas, om meg og mitt, og da i hovedsak det jeg gjør rundt folkevognene mine.

I’m back

SkruingOpprettet av Bugarella 2013-01-27 21:04

Jeg har vært litt bekymret for meg selv de to siste ukene. Jeg har funnet på utrolig mange unnskyldninger for å la være å dra i garasjen for å skru, og jeg begynte seriøst å lure på om jeg hadde mistet gnisten.

Og det hadde jo vært litt kjedelig, når gamle fru B står uten motor, skjermer og hjul.

Men i helga har det jammen blitt full tenning, og det på alle pluggene!

Utrolig deilig.

Jeg har litt problemer med å holde meg unna ovalen, og jeg ble nødt til å ta av trekkene på forsetene for å ta en titt på originaltrekkene. Og de er så flotte!

Hele og fine, og kort og godt nydelige. Hvis noen har gode erfaringer med rens og impregnering av gamle og skjøre folkevognsetetrekk, så gi meg gjerne tips om hvordan jeg skal ivareta dem på beste måte.

Så har jeg fått grunnkurs i skifte av bremseslanger foran, og besto senere eksamen med å skifte på den andre siden uten bistand. Dette var faktisk så underholdende, at jeg vurderer å starte ”Bugarellas bremseslangeskifteservice”.

Underveis:

Etter:

Så fikk jeg endelig på fremskjermene, med nye, svarte skjermlister. Jeg synes det ble veldig mye bedre enn jeg hadde tenkt. Jeg ville nok egentlig hatt røde, men når jeg ser de svarte nå, så er det ingen tvil om at dette også er flott og stilig. Muligens bedre enn røde, faktisk.

Og jeg har plukket litt motordeler. Eksospotta satt på grensen til foruroligende fast, og jeg hadde litt angst for at det måtte kappes noen rør en stund.

Men så løsnet det så veldig lett plutselig, og kun klemmene gikk ad undas under operasjonen.

Så plukket jeg av dynamo, manifold og forgasser, varmepotter og viftehus.

Jeg har aldri plukket en motor fra hverandre, så jeg merker kopper hvor jeg legger skruer og smådeler oppi, og legger motordelene pent og ryddig fra meg, i håp om at det kan være en viss sjanse for å få den sammen igjen.

Og jeg kom hit:

Jeg fant ikke ut hvordan jeg skal ta av toppene, så der trengs det et kurs. Et toppkurs. Mye mer interessant en sånne toppturer, som er så populært. Jeg måtte ta et bilde likevel. Det er vakkert, nesten som et kunstverk.

Jeg kunne også konstatere at det ikke er noen tvil om at gamla trenger nye støtstangrør… LITT oljesøl under:

(Det hadde forresten vært så mye enklere å tyvlåne verktøy og utstyr hos naboen, hvis naboen bare kunne rydde på plassen sin…

Nei, her ligger jaggu drillen min også gitt!

By the way, lille venn, du er snart tom for tynner.)

Det var rapporten fra helgens energiske og enerigivende innsats i Bugarellas garasje. Gleder meg stort til jeg får ledig tid til å skru mer - I'm back! Juuhuuuu!

...and screw you!

  • Kommentarer(2)//www.solveig.no/#post30