Bugarella's garage

Bugarella's garage

Denne bloggen...

...er ikke stedet for samfunnskritiske sleivspark, dype religiøse diskusjoner, eller interessante betraktninger rundt partikkelfysikk og anyoner.
Dette er stedet for lettsindig fjas, om meg og mitt, og da i hovedsak det jeg gjør rundt folkevognene mine.

Topp hjelp

SkruingOpprettet av Bugarella 2013-02-24 21:13

Sylinderhoning med vanlig, mekanisk hon er herved gjennomført. Passe fart i bevegelsen, passe rotering, 45 grader i begge retninger.

Tja, jeg vet ikke? Det ble kanskje ikke så verst?

Men da jeg kom til garasjen i dag, fikk jeg en smule subtil kritikk igjen:
”De’ du ha gjort e VÆLDI bra... Men du ha itj gjort de’ NOK!”

Men jeg hører bare det jeg vil høre. Jeg spurte en motorkyndig person til, som sa at det var bra nok. Jeg var ikke mentalt innstilt på å rykke en plass tilbake.

Jeg har også pusset stempler og skiftet stempelringer. Det SER i alle fall bra ut:

Men jeg er så veldig spent på om jeg gjør noe som egentlig blir fullgæli, og motoren aldri starter mer. Da er det ingen, aller minst jeg, som har noen peiling på HVA det er jeg har gjort galt, når jeg har stått her og kokkelert alene. Time will show!

Men i dag fikk jeg hjelp. Det var tid for å skru på toppene igjen, og det ble for mye for en liten hjerne å huske på alt som da måtte huskes, så det var best å få med et par handy-men. Disse gutta er så handy, at de er et skikkelig handy-kupp begge to. De har sånn handy-kupp-bevis, så de kan parkere på de beste plassene utenfor kjøpesenter og sånt.

Ingen hadde nemlig noen klemme som passet stemplene mine, når ringene skulle klemmes sammen, og sylindrene tres over. Det ble mildt sagt litt vanskelig å få til uten, spesielt siden jeg har insistert på at ingen flere stempler skal plukkes av. Ingen!

Men med et par minutters arbeid, var verktøyet i orden, og da var det plankekjøring.

Etter å ha fått en innføring, måtte jeg selvfølgelig ta den andre siden selv.

Og da mener jeg ALENE. Jeg mener det MÅ være mulig for én person å få på sylinderen på stempelet med et så bra verktøy.

Kanskje…?

Tvilte ALDRI!

Moment of truth:

Alt gikk fint! Ja, bortsett fra det som selvfølgelig måtte skje, det ligger i navnet: Ingen husket gløm-blækket. Før etter at den første toppen var ferdig montert. Det ligger vel i tidsskjemaet til alle som monterer motor det, at i alle fall én av de to kjøleblikkene skal glemmes.

Nå har jeg rett og slett ikke peiling på hva som er neste punkt på listen. Jeg har vært HIT i hodet mitt, men ikke lenger. Dette kan bli spennende, for selv om jeg har blitt en kløpper på å demontere motor, skal ingen tro at jeg har peiling på å sette sammen igjen.

Spennende.

Fortsettelse følger…

Screw you!

  • Kommentarer(2)//www.solveig.no/#post38